Jak zarabiać w domu? – na co zwracać uwagę

Zarabianie pieniędzy bez wychodzenia z domu to dla wielu marzenie. Jednak niekoniecznie od razu trzeba rzucać pracę. Na co zwrócić uwagę i jak zarabiać w domu?

Jak zarabiać w domu?

Czasami wynagrodzenie nie wystarcza na spełnienie wszystkich naszych potrzeb. Jednak w wielu przypadkach podjęcie drugiej pracy nie jest możliwe, ponieważ często zwyczajnie brakuje czasu na dodatkową pracę, rodzinę, hobby i obowiązki domowe. Być może idealnym rozwiązaniem jest uzupełnienie budżetu dzięki pracy wykonywanej w domu w niepełnym wymiarze godzin. Taka praca ma wiele zalet, ale i wady.

Praca w domu — zalety

W rzeczywistości istnieje wiele korzyści z możliwości zarabiania pieniędzy w domu. Kluczowe znaczenie ma tutaj zapewnienie wysokiej jakości wyników. To kiedy i skąd są prowadzone działania, ma często drugorzędne znaczenie. Zwłaszcza w nowym, cyfrowym świecie. Wiele osób może dzięki pracy z domu pobiegać z psem w przerwie na lunch lub zabrać dzieci na zajęcia dodatkowe.

Samodyscyplina i wytrwałość – wyzwania

Niestety praca w domu ma też swoje wady. Im więcej ofert pracy z domu, tym bardziej rozwija się rynek „czarnych owiec” w tym sektorze. Ważne jest, aby sprawdzać oferty i pracodawców i być czujnym. Praca w domu wymaga również ogromnej samodyscypliny i wytrwałości. Szczególnie, może być trudniej skupić się na pracy, gdy w domu znajduje się cała rodzina.

Zarabianie pieniędzy z domu — co należy wziąć pod uwagę?

Pod względem podatkowym nie ma różnic, jeśli regularnie uzyskujesz taki sam dochód u jednego pracodawcy, a tym samym masz tradycyjny stosunek pracy. Inaczej jest samozatrudnieniem. W takim przypadku trzeba zarejestrować działalność i osobno zadeklarować swoją działalność w zeznaniu podatkowym. Nie ma znaczenia, czy dzięki tej pracy zarabiasz na życie, czy też prowadzisz działalność na własny rachunek w niepełnym wymiarze godzin. Z tego powodu ważne jest, abyś z wyprzedzeniem dowiedział się dokładnie, jakie są Twoje prawa i obowiązki podatkowe.
Jeśli chcesz podjąć pracę w niepełnym wymiarze godzin, poinformuj o tym swojego głównego pracodawcę przed rozpoczęciem pracy. Tak jest to uregulowane w większości umów o pracę. W przeciwnym razie, w najgorszym przypadku, możesz nawet spotkać się z rozwiązaniem umowy o pracę. Upewnij się, że nie masz w umowie zapisu o zakazie konkurencji.

Pracownik call center

Jeśli lubisz rozmawiać z ludźmi przez telefon, ta praca może być dla Ciebie. Warunkiem jest posiadanie komputera lub laptopa oraz stabilnego połączenia internetowego. Powinieneś mieć przyjazny głos, być w stanie otwarcie podchodzić do ludzi i mieć zdolność zachowania spokoju i nawet w sytuacjach stresowych. Powinieneś też dysponować kilkoma godzinami dziennie, podczas których możesz pracować bez przeszkód. Przy aplikowaniu z pewnością zaletą jest posiadanie wcześniejszego doświadczenia zawodowego w obsłudze klienta. Jeśli dodatkowo posługujesz się biegle jednym lub kilkoma językami obcymi, masz duże szanse na pracę jako pracownik call center.

W odniesieniu do zadań rozróżnia się połączenia przychodzące i wychodzące. Jeśli pracujesz w sprzedaży przychodzącej, Twoim zadaniem jest odbieranie telefonów od klientów lub użytkowników i odpowiadanie na pytania, przyjmowanie reklamacji lub przekazywanie ich innym osobom kontaktowym. Jeśli pracujesz w sprzedaży wychodzącej, zwykle jest to praca w sprzedaży telefonicznej. Tutaj dzwonisz do osób korzystających z określonej listy kontaktów. Oferujesz potencjalnym klientom produkty lub usługi firmy, w której pracujesz, lub przeprowadzasz wywiady telefoniczne.